Durata instruirii: 16 ore academice

Acest curs este pentru tine dacă:

  • Ești administratorul/managerul unei companii care dorește să se extindă pe o nouă piață;
  • Ești manager sau specialist în departamentul de export într-o companie;
  • Te interesează cum se efectuează operațiunile de import sau export ale bunurilor;
  • Dorești să elaborezi o strategie de export și accesare de noi piețe pentru compania ta;
  • Ești în căutarea noilor parteneri de dezvoltare și a piețelor noi de desfacere.

 

Ce vei învăța în acest curs?

  1. Decizia de export
    • Metode de evaluare a canalelor și oportunităților de pe piața internă privind comercializarea produsului pe piața locală;
  2. Strategia de export și pașii necesari de realizare:
    • Metode de evaluare a canalelor și oportunităților de pe piața externă privind comercializarea produsului pe piața externă;
    • Etapele strategiei de export;
    • Definirea produsului și a piețelor:
      • Stabilirea caracteristicilor produsului solicitat pe piața externă (produs existent-produs solicitat pe piața externă);
      • Limitări și oportunități oferite de regimurile comerciale sub aspectul gradului de deschidere a pieței;
      • Identificarea produselor exportabile folosind bazele de date internaționale;
      • Planul de export.
  1. Accesarea piețelor externe
    • Calitatea și standardele internaționale – oportunități și riscuri;
    • Condițiile de calitate solicitate pe piețele internaționale;
    • Sisteme de certificare la nivel internațional. Tranziția de la certificarea pe piața internă la cea pentru piețele externe;
    • Marca comercială – importanța ei și cum o promovăm pe piețele internaționale;
    • Proprietatea intelectuală și cum o protejăm pe piețele externe;
    • Pașii pentru exportul producției agroalimentare din Republica Moldova;
    • Pașii pentru exportul producției industriale din Republica Moldova.
  1. Proceduri vamale:
    • Cadrul legal de reglementare a activității vamale;
    • Activitatea economică externă și proceduri vamale;
    • Proceduri pre-vamale de export în UE;
    • Operațiuni vamale de export în UE ;
    • Procedurile post vamale după exportul în UE ;
    • Procedurile vamale și declarația electronică;
    • Declarația vamală;
    • E-customs, modernizarea procedurilor vamale.

 La finalul modulului vei fi capabil:

  • Să cunoști procedurile vamale;
  • Să identifici piețele externe;
  • Să cunoști cerințele pentru accesarea piețelor externe;
  • Vei cunoaște importanța mărcii și comerciale și cum să o protejezi pe piețele externe;
  • Să dezvolți o strategie export și pașii necesari de realizare.;

Nota bene!

Reguli de participare:

1.    Prezența la ore - nu mai puțin de 60%;
2.    Participare cu prezență fizică;
3.    Respectarea regulilor de organizare a trainingului;
4.    Implicarea practică la curs.

Aplică acum!

Image

Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova (CCI RM) este principala instituție care susține dezvoltarea mediului de afaceri, facilitând dialogul dintre antreprenori și autorități. CCI RM promovează comerțul, atrage investiții și oferă servicii esențiale pentru extinderea piețelor și creșterea competitivității companiilor moldovenești. Prin evenimente, expoziții și parteneriate internaționale, CCI RM contribuie activ la integrarea economică a Republicii Moldova.

Image

Natalia Calenic

Formator specializat și certificat în domeniul vamal internațional, cu experiență extinsă în activități de import-export, aplicarea condițiilor de livrare INCOTERMS 2020, analiza pieței și promovarea exporturilor, proceduri simplificate de vămuire, Experiență de peste 25 de ani în domeniul facilitării comerțului internațional.

Descrierea temelor

Tema 1. Decizia de export

Tema 2. Strategia de export și pașii necesari de realizare

Tema 3. Accesarea piețelor externe

Tema 4. Proceduri vamale

Image

Svetlana Remizenco

Formator și Lead auditor în sisteme de management integrat, cu o bogată experiență în audit și consultanță pentru susținerea organizațiilor în implementarea și menținerea standardelor internaționale precum: ISO 9001, ISO 22000, FSSC 22000, ISO 14001, ISO 45001.

Descrierea temelor

Tema 3. Accesarea piețelor externe