Posturi vacante
Concurs pentru funcția de specialist superior în cadrul Secției evaluarea conformității garanțiilor PRIMA CASĂ, FGC
IP ODA are misiunea de a implementa politica statului privind susținerea dezvoltării antreprenoriatului, inclusiv a întreprinderilor mici și mijlocii, conform strategiilor și programelor aprobate de Guvern.
1. Denumirea și sediul juridic al instituției: Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului, mun. Chișinău, str. Albișoara, 38, MD 2005.
2. Scopul și sarcinile de bază conform fișei postului:
Scopul funcției: Asigurarea procesului de emitere, monitorizare și executare a garanțiilor de stat pentru creditele solicitate de către persoanele fizice în cadrul Programului „Prima Casă Plus”.
Sarcinile de bază conform fișei postului:
- Examinarea cererilor de garantare conform criteriilor stabilite:
- Asigurarea emiterii garanțiilor financiare;
- Asigurarea comunicărilor masurilor de corecție;
- Participarea la elaborarea propunerilor de modificare/ completare a manualelor operaționale de implementare a programelor de stat și altor acte normative pe domeniile de competență ale subdiviziunii;
- Realizarea sarcinilor conexe activității subdiviziunii.
3. Tip angajare
Perioadă nedeterminată;
4. Condițiile de aplicare:
- Studii superioare de licență în domeniile: economie, finanțe și bănci;
- Experiența în domeniul bancar și/sau organizații de creditare nebancară de minim 3 ani;
- Experiență în analizarea cererilor de acordare a produselor bancare persoanelor fizice de minim 2 ani;
- Experiență în elaborarea reglementărilor interne (manuale operaționale, instrucțiuni, proceduri, strategii, ghiduri, etc);
- Experiență de muncă în colectarea datelor, elaborarea rapoartelor și/sau sistemelor de raportare.
- Cunoaște limba română;
- Cunoaște limba engleză (constituie un avantaj);
- Pe durata activității la locurile de muncă precedente, nu a încălcat prevederile art. 7 alin. (2) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrității instituționale, cu excepția cazurilor când persoana se încadrează în câmpul muncii pentru prima dată;
- Nu este privat de instanța de judecată de dreptul de a ocupa anumite funcții sau de a exercita o anumită activitate în funcțiile și activitățile respective.
5. Abilități și aptitudini necesare:
- Abilități de interpretare economică a fenomenelor și proceselor întreprinderii, băncii/OCN;
- Capacitate de analiză și sinteză, lucrul cu bazele de date (Excel);
- Capacitate de a lucra în echipă;
- Capacitate de relaționare interumană;
- Capacitate de luarea de decizii și asumare a responsabilităților;
- Capacitate de rezistență la sarcini repetitive și adaptare la sarcini de lucru schimbătoare;
- Capacitate de planificare și organizare a timpului de muncă și respectarea termenelor;
- Capacitate de urmărire și atingere a scopului;
- Echilibru emoțional;
- Excelente abilități de comunicare, de negociere și de convingere.
Alte cerințe: corectitudine, onestitate, imparțialitate, responsabilitate, punctualitate, spirit de inițiativă, orientare spre rezultat și dezvoltare.
6. Regim de muncă al instituției:
40 ore/săptămână.
Luni-vineri, orele 8.00-17.00, pauza de masă: 12.00-13.00.
7. Actele ce urmează a fi prezentate:
- formularul de participare;
- Curriculum Vitae
- copia buletinului de identitate;
- copiile diplomelor de studii și ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau de specializare;
- copia carnetului de muncă (după caz) și certificatul/ certificatele cu privire la munca în cadrul unității precedente, în care urmează să se indice specialitatea, calificarea, funcția, durata muncii;
- declarația pe propria răspundere cu privire la faptul că, pe durata activității la locurile de muncă precedente, nu a încălcat prevederile art.7 alin.(2) din Legea nr.325/ 2013 privind evaluarea integrității instituționale, cu excepția cazurilor când persoana se încadrează în câmpul muncii pentru prima dată.
8. Bibliografia concursului:
- Legea nr. 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal;
- Legea nr. 179/2016 cu privire la întreprinderile mici și mijlocii;
- Legea Nr. 202/2017 privind activitatea băncilor;
- Legea nr. 293/2017 unele măsuri în vederea implementării Programului de stat „Prima casă”;
- Hotărârea Guvernului 487/2022, cu privire la organizarea și funcționarea Instituției Publice Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului.
- Hotărârea Guvernului Nr. 202/2018 cu privire la aprobarea Regulamentului de implementare a Programului de stat „Prima casă”;
- Hotărârea Guvernului Nr. 253/2019 pentru aprobarea Regulamentului privind modul de acordare din bugetul de stat a compensațiilor pentru salariații angajați în sectorul privat participanți în cadrul Programului de stat „Prima casă” și pentru beneficiarii de credite ipotecare accesate până la lansarea acestui program;
- Hotărârea Guvernului Nr. 797/2018 pentru aprobarea Regulamentului privind modul de acordare din bugetul de stat a compensațiilor bănești pentru familiile cu copii, participanți în cadrul Programului de stat „Prima casă”;
9. Data-limită de depunere a dosarelor și actelor însoțitoare: 25 iulie 2025;
10. Modalitatea de depunere a dosarului și actelor însoțitoare:
- E-mail:
- Poștă: Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului, str. Albișoara, 38, mun. Chișinău, MD 2005;
- Personal: la adresa - str. Albișoara, 38, et. 5, anticamera, Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului, mun. Chișinău.
Numărul de telefon, adresa electronică și poștală, persoana responsabilă de oferirea informațiilor suplimentare și de primire a actelor: Onici Natalia,