Posturi vacante
Concurs pentru funcția de specialist superior în cadrul Secției analiză și raportare
Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului (în continuare ODA) anunță
concurs pentru funcția de specialist superior în cadrul Secției analiză și raportare
IP ODA are misiunea de a implementa politica statului privind susținerea dezvoltării antreprenoriatului, inclusiv a întreprinderilor mici și mijlocii, conform strategiilor și programelor aprobate de Guvern.
1. Denumirea și sediul juridic al ODA: Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului, mun. Chișinau, str. Albișoara, 38, MD 2005.
2. Scopul și sarcinile de bază conform fișei postului:
Scopul funcției: Asigurarea procesului de planificare strategică, prin coordonarea activităților de analiză, monitorizare, evaluare și raportare aferente activității instituției și participarea la procesul de aderare a Republicii Moldova la Uniunea Europeană, pe domeniul de activitate al organizației.
Sarcinile de bază:
Planificare strategică și instituțională
- Participă la elaborarea, revizuirea și actualizarea documentelor strategice și de planificare ale ODA (ex.: Plan strategic, Plan de acțiuni etc.).
- Participă la activități de monitorizare a gradului de implementare a planurilor și strategiilor instituționale și sectoriale, propunând măsuri de ajustare, acolo unde este cazul.
Analiză și raportare
- Colectează, prelucrează și interpretează date relevante privind activitatea ODA și evoluțiile din domeniul antreprenoriatului.
- Contribuie la elaborarea rapoartelor de activitate instituțională, rapoartelor de progres, dar și a notelor analitice interne/destinatarilor externi (Guvern, donatori, parteneri).
- Utilizează instrumente analitice pentru fundamentarea deciziilor și propunerilor de politici.
Integrare europeană
- Participă la elaborarea contribuțiilor și realizarea periodică a rapoartelor de progres în cadrul procesului de aderare la UE, în colaborare cu alte instituții relevante.
- Coordonează sau sprijină procesul de colectare și sistematizare a informațiilor pentru capitolele de negociere relevante (ex.: întreprinderi și politică industrială, IMM-uri, piață internă etc.).
- Asigură comunicarea și schimbul de informații cu punctele focale interne și externe privind procesul de aderare.
3. Tip angajare
Perioadă nedeterminată
4. Condițiile de aplicare:
- Studii: Studii superioare de licență sau echivalente în domeniul economiei, administrație publică, relații internaționale sau domenii conexe.
- Experiența de muncă: minim 2 ani de experiență profesională în domeniu.
- Experiență relevantă în elaborarea politicilor publice, raportare instituțională sau integrare europeană.
- Cunoaște limba română;
- Cunoaște limba engleză nivel B1 (B2 constituie un avantaj);
- Excelente abilități analitice, de sinteză și redactare;
- Pe durata activităţii la locurile de muncă precedente, nu a încălcat prevederile art. 7 alin. (2) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrităţii instituţionale, cu excepţia cazurilor când persoana se încadrează în câmpul muncii pentru prima dată;
- Nu este privat de instanţa de judecată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate în funcţiile şi activităţile respective.
5. Abilități și aptitudini necesare:
- abilități de interpretare economică a fenomenelor şi proceselor unei întreprinderi sau înțelegerea proceselor de producție, optimizare a resurselor și eficiență energetică;
- capacitate de analiză și sinteză;
- capacitate de a lucra în echipă;
- capacitate de relaționare interumană;
- de rezistență la sarcini repetitive și adaptare la sarcini de lucru schimbătoare;
- de planificare și organizare a timpului de muncă şi respectarea termenelor;
- excelente abilități de comunicare, de negociere și de convingere.
- pachet Microsoft Office - utilizator avansat (Utilizează instrumente digitale și platforme de monitorizare și raportare ex.: Excel avansat, PowerPoint, platforme guvernamentale de raportare).
6. Regim de muncă al instituției:
40 ore/saptămână.
Luni-vineri, orele 8.00-17.00, pauza de masă: 12.00-13.00.
7. Actele ce urmează a fi prezentate:
- formularul de participare;
- Curriculum Vitae
- copia buletinului de identitate;
- copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;
- copia carnetului de muncă (după caz) și certificatul/ certificatele cu privire la munca în cadrul unităţii precedente, în care urmează să se indice specialitatea, calificarea, funcţia, durata muncii;
- declaraţia pe propria răspundere cu privire la faptul că, pe durata activităţii la locurile de muncă precedente, nu a încălcat prevederile art.7 alin.(2) din Legea nr.325/ 2013 privind evaluarea integrităţii instituţionale, cu excepţia cazurilor cînd persoana se încadrează în cîmpul muncii pentru prima dată.
8. Bibliografia concursului:
- Hotărârea Guvernului nr. 487/2022, cu privire la organizarea şi funcţionarea Instituţiei Publice Organizaţia pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului;
- Legea nr.100/2017 cu privire la actele normative;
- Legea nr. 315/2022 pentru aprobarea Strategiei naționale de dezvoltare „Moldova Europeană 2030”.
- Hotărârea Guvernului nr.386/2020 cu privire la planificarea strategică;
- Hotărârea Guvernului nr.393/2024 cu privire la aprobarea Strategiei naționale de dezvoltare economică 2030;
- Hotărârea Guvernului nr. 653/2023 cu privire la aprobarea Programului național
pentru promovarea antreprenoriatului și creșterea competitivității în anii 2023-2027;
- Hotărârea Guvernului nr. cu privire la aprobarea Programului național de aderare a Republicii Moldova la Uniunea Europeană pentru anii 2025-2029.
9. Data-limită de depunere a dosarelor și actelor însoțitoare: 25 iulie 2025;
10. Modalitatea de depunere a dosarului și actelor însoțitoare:
- E-mail:
- Poștă: Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului, str. Albișoara, 38, mun. Chișinău, MD 2005;
- Personal: la adresa - str. Albișoara, 38, et. 5, anticamera, Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului, mun. Chișinău.
Numărul de telefon, adresa electronică și poștală, persoana responsabilă de oferirea informațiilor suplimentare și de primire a actelor: Onici Natalia,