Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului (în continuare ODA) anunță
concurs pentru funcția de specialist superior în cadrul Secției analiză și raportare

IP ODA are misiunea de a implementa politica statului privind susținerea dezvoltării antreprenoriatului, inclusiv a întreprinderilor mici și mijlocii, conform strategiilor și programelor aprobate de Guvern. 

1. Denumirea și sediul juridic al ODA: Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului, mun. Chișinau, str. Albișoara, 38, MD 2005.
2. Scopul și sarcinile de bază conform fișei postului: 
Scopul funcției: Asigurarea procesului de planificare strategică, prin coordonarea activităților de analiză, monitorizare, evaluare și raportare aferente activității instituției și participarea la procesul de aderare a Republicii Moldova la Uniunea Europeană, pe domeniul de activitate al organizației.
Sarcinile de bază:
Planificare strategică și instituțională
-    Participă la elaborarea, revizuirea și actualizarea documentelor strategice și de planificare ale ODA (ex.: Plan strategic, Plan de acțiuni etc.).
-    Participă la activități de monitorizare a gradului de implementare a planurilor și strategiilor instituționale și sectoriale, propunând măsuri de ajustare, acolo unde este cazul.
 Analiză și raportare
-    Colectează, prelucrează și interpretează date relevante privind activitatea ODA și evoluțiile din domeniul antreprenoriatului.
-    Contribuie la elaborarea rapoartelor de activitate instituțională, rapoartelor de progres, dar și a notelor analitice interne/destinatarilor externi (Guvern, donatori, parteneri).
-    Utilizează instrumente analitice pentru fundamentarea deciziilor și propunerilor de politici.
Integrare europeană
-    Participă la elaborarea contribuțiilor și realizarea periodică a rapoartelor de progres în cadrul procesului de aderare la UE, în colaborare cu alte instituții relevante.
-    Coordonează sau sprijină procesul de colectare și sistematizare a informațiilor pentru capitolele de negociere relevante (ex.: întreprinderi și politică industrială, IMM-uri, piață internă etc.).
-    Asigură comunicarea și schimbul de informații cu punctele focale interne și externe privind procesul de aderare.
3. Tip angajare 
Perioadă nedeterminată
4. Condițiile de aplicare:
-    Studii: Studii superioare de licență sau echivalente în domeniul economiei, administrație publică, relații internaționale sau domenii conexe.
-    Experiența de muncă: minim 2 ani de experiență profesională în domeniu.
-    Experiență relevantă în elaborarea politicilor publice, raportare instituțională sau integrare europeană.
-    Cunoaște limba română;
-    Cunoaște limba engleză nivel B1 (B2 constituie un avantaj);
-    Excelente abilități analitice, de sinteză și redactare;
-    Pe durata activităţii la locurile de muncă precedente, nu a încălcat prevederile art. 7 alin. (2) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrităţii instituţionale, cu excepţia cazurilor când persoana se încadrează în câmpul muncii pentru prima dată;
-    Nu este privat de instanţa de judecată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate în funcţiile şi activităţile respective.
5. Abilități și aptitudini necesare: 
-    abilități de interpretare economică a fenomenelor şi proceselor unei întreprinderi sau înțelegerea proceselor de producție, optimizare a resurselor și eficiență energetică;
-    capacitate de analiză și sinteză;
-    capacitate de a lucra în echipă;
-    capacitate de relaționare interumană;
-    de rezistență la sarcini repetitive și adaptare la sarcini de lucru schimbătoare;
-    de planificare și organizare a timpului de muncă şi respectarea termenelor;
-    excelente abilități de comunicare, de negociere și de convingere.
-    pachet Microsoft Office - utilizator avansat (Utilizează instrumente digitale și platforme de monitorizare și raportare ex.: Excel avansat, PowerPoint, platforme guvernamentale de raportare).
6. Regim de muncă al instituției:
40 ore/saptămână.
Luni-vineri, orele 8.00-17.00, pauza de masă: 12.00-13.00.  
7. Actele ce urmează a fi prezentate:
-    formularul de participare;
-    Curriculum Vitae
-    copia buletinului de identitate;
-    copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;
-    copia carnetului de muncă (după caz) și certificatul/ certificatele cu privire la munca în cadrul unităţii precedente, în care urmează să se indice specialitatea, calificarea, funcţia, durata muncii;
-    declaraţia pe propria răspundere cu privire la faptul că, pe durata activităţii la locurile de muncă precedente, nu a încălcat prevederile art.7 alin.(2) din Legea nr.325/ 2013 privind evaluarea integrităţii instituţionale, cu excepţia cazurilor cînd persoana se încadrează în cîmpul muncii pentru prima dată.
8. Bibliografia concursului: 
-    Hotărârea Guvernului nr. 487/2022, cu privire la organizarea şi funcţionarea Instituţiei Publice Organizaţia pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului;
-    Legea nr.100/2017 cu privire la actele normative;
-    Legea nr. 315/2022 pentru aprobarea Strategiei naționale de dezvoltare „Moldova Europeană 2030”.
-    Hotărârea Guvernului nr.386/2020 cu privire la planificarea strategică;
-    Hotărârea Guvernului nr.393/2024 cu privire la aprobarea Strategiei naționale de dezvoltare economică 2030;
-    Hotărârea Guvernului nr. 653/2023 cu privire la aprobarea Programului național
pentru promovarea antreprenoriatului și creșterea competitivității în anii 2023-2027;
-    Hotărârea Guvernului nr. cu privire la aprobarea Programului național de aderare a Republicii Moldova la Uniunea Europeană pentru anii 2025-2029.
9. Data-limită de depunere a dosarelor și actelor însoțitoare: 25 iulie 2025;
10. Modalitatea de depunere a dosarului și actelor însoțitoare:
-    E-mail:  Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.;
-    Poștă: Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului, str. Albișoara, 38, mun. Chișinău, MD 2005;
-    Personal: la adresa - str. Albișoara, 38, et. 5, anticamera, Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului, mun. Chișinău. 

Numărul de telefon, adresa electronică și poștală, persoana responsabilă de oferirea informațiilor suplimentare și de primire a actelor: Onici Natalia, Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., str. Albisoara, 38, mun. Chișinau, et. 5, bir. 502, tel: 022 211 658.