Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului anunță concurs pentru funcția de: specialist principal în cadrul Secției evaluarea riscurilor și analiză, Fondul pentru antreprenoriat și creștere economică

IP ODA are misiunea de a implementa politica statului privind susținerea dezvoltării antreprenoriatului, inclusiv a întreprinderilor mici și mijlocii, conform strategiilor și programelor aprobate de Guvern. 

1. Denumirea și sediul juridic al instituției: Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului, mun. Chișinău, str. Albișoara, 38, MD 2005.
2. Scopul și sarcinile de bază conform fișei postului: 
Scopul funcției: Analizarea, evaluarea și raportarea riscurilor privind finanțările acordate beneficiarilor produselor de finanțare.  Gestionarea instrumentelor de raportare ale FACEM.
Sarcinile de bază conform fișei postului:
-    Realizarea activităților de analiză și evaluare a riscurilor;
-    Monitorizarea indicatorilor de risc și înaintarea propunerilor de mitigare a acestora;
-    Colectarea, compilarea, prelucrarea și analizarea rapoartelor prezentate de entitățile financiare partenere;
-    Comunicarea și cooperarea cu entitățile financiare partenere, în limita competențelor atribuite;
-    Realizarea sarcinilor conexe activității subdiviziunii.
3. Tip angajare 
Perioadă nedeterminată
4. Condițiile de aplicare:
-    Studii superioare de licență în domeniile: economie, finanțe și bănci;
-    Experiența în domeniul bancar și/sau organizații de creditare nebancară de minim 3 ani;
-    Experiență în analizarea cererilor de acordare a produselor bancare persoanelor juridice de minim 2 ani;
-    Experiență în elaborarea reglementărilor interne (manuale operaționale, instrucțiuni, proceduri, strategii, ghiduri, etc);
-    Experiență de muncă în colectarea datelor, elaborarea rapoartelor și/sau sistemelor de raportare.
-    Cunoaște limba română;
-    Cunoaște limba engleză nivel B1;
-    Pe durata activității la locurile de muncă precedente, nu a încălcat prevederile art. 7 alin. (2) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrității instituționale, cu excepția cazurilor când persoana se încadrează în câmpul muncii pentru prima dată;
-    Nu este privat de instanța de judecată de dreptul de a ocupa anumite funcții sau de a exercita o anumită activitate în funcțiile și activitățile respective.
5. Abilități și aptitudini necesare: 
-    Abilități de interpretare economică a fenomenelor și proceselor întreprinderii, băncii/OCN;
-    Capacitate de analiză și sinteză;
-    Capacitate de a lucra în echipă;
-    Capacitate de relaționare interumană;
-    Capacitate de luarea de decizii și asumare a responsabilităților;
-    Capacitate de rezistență la sarcini repetitive și adaptare la sarcini de lucru schimbătoare;
-    Capacitate de planificare și organizare a timpului de muncă și respectarea termenelor;
-    Capacitate de urmărire și atingere a scopului;
-    Echilibru emoțional;
-    Excelente abilități de comunicare, de negociere și de convingere.

Alte cerințe: corectitudine, onestitate, imparțialitate, responsabilitate, punctualitate, spirit de inițiativă, orientare spre rezultat și dezvoltare.
6. Regim de muncă al instituției:
40 ore/săptămână.
Luni-vineri, orele 8.00-17.00, pauza de masă: 12.00-13.00.  
7. Actele ce urmează a fi prezentate:
-    formularul de participare;
-    Curriculum Vitae
-    copia buletinului de identitate;
-    copiile diplomelor de studii și ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau de specializare;
-    copia carnetului de muncă (după caz) și certificatul/ certificatele cu privire la munca în cadrul unității precedente, în care urmează să se indice specialitatea, calificarea, funcția, durata muncii;
-    declarația pe propria răspundere cu privire la faptul că, pe durata activității la locurile de muncă precedente, nu a încălcat prevederile art.7 alin.(2) din Legea nr.325/ 2013 privind evaluarea integrității instituționale, cu excepția cazurilor când persoana se încadrează în câmpul muncii pentru prima dată.
8. Bibliografia concursului: 
-    Legea nr. 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal;
-    Legea nr. 179/2016 cu privire la întreprinderile mici și mijlocii;
-    Legea Nr. 139/2012 cu privire la ajutorul de stat;
-    Legea Nr. 202/2017 privind activitatea băncilor;
-    Legea Nr. 308/2017 cu privire la prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului;
-    Hotărârea Guvernului Nr. 94/2023 privind aprobarea Regulamentului cu privire la activitatea Fondului pentru antreprenoriat și creștere economică a Moldovei.
-    HG-487/2022, cu privire la organizarea și funcționarea Instituției Publice Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului.
9. Data-limită de depunere a dosarelor și actelor însoțitoare: 5 septembrie 2025;
10. Modalitatea de depunere a dosarului și actelor însoțitoare:
-    E-mail:  Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.;
-    Poștă: Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului, str. Albișoara, 38, mun. Chișinău, MD 2005;
-    Personal: la adresa - str. Albișoara, 38, et. 5, anticamera, Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului, mun. Chișinău. 

Numărul de telefon, adresa electronică și poștală, persoana responsabilă de oferirea informațiilor suplimentare și de primire a actelor: Onici Natalia, Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., str. Albișoara, 38, mun. Chișinău, et. 5, bir. 502, tel: 022 211 658.