Programul de creștere a competitivității producătorilor locali și integrare în lanțurile valorice

Programul oferă o abordare integrată de susținere a ÎMM de introducere a practicilor internaționale în vederea dezvoltării productivității și competitivității producătorilor locali și integrarea acestora în lanțurile valorice.

Participanții
la Program pot fi:

  1. întreprinderile definite ca ÎMM conform Legii nr. 179/2016 cu privire la întreprinderile mici și mijlocii;
  2. sunt înregistrate în Registrul de stat al persoanelor juridice din Republica Moldova;
  3. au prezentat situații financiare anuale Biroului Național de Statistică pentru cel puțin ultimii doi ani de activitate consecutivi, perioadă în care demonstrează o evoluție sustenabilă a indicatorilor economici, cu excepția anilor în care au fost declarate stare de urgență conform Legii nr. 212/2004 privind regimul stării de urgență, de asediu și de război;
  4. nu sunt parte a unui grup de întreprinderi al cărui număr de angajați și venituri din vânzări sau active totale deținute cumulativ depășesc condițiile pentru definirea întreprinderilor mici și mijlocii stabilite la art. 4 din Legea nr. 179/2016 cu privire la întreprinderile mici și mijlocii.

Etapele programului

Aplicarea la Program

Aplicarea la Program

fas fa-arrow-right

Examinarea conformității dosarului

Examinarea conformității dosarului

fas fa-arrow-right

Evaluarea
pre-finanțare
a dosarelor

Evaluarea
pre-finanțare
a dosarelor

fas fa-arrow-right

Aprobarea/ respingerea suportului financiar nerambursabil

Aprobarea/ respingerea suportului financiar nerambursabil

fas fa-arrow-right

Semnarea și implementarea contractului de finanțare

Semnarea și implementarea contractului de finanțare

fas fa-arrow-right

Monitorizare și evaluarea impactului

Monitorizare și evaluarea impactului

Aplicarea la program

Aplicarea la suport financiar nerambursabil se realizează din numele persoanei juridice prin depunerea online a Formularului de aplicare și a setului de acte corespunzător.

Examinarea conformității

La această etapă se evaluează criteriile de eligibilitate și cerințele de conformitate. Aplicantul este informat prin e-mail privind conformitatea dosarului. În cazul constatării dosarului incomplet, aplicantul este informat și respectiv urmează să prezinte actele necesare în termenul solicitat

Evaluarea
pre-finanțare
a dosarelor

La etapa de evaluare pre-finanțare se admit doar dosarele complete, și cuprinde:

  1. Analiza de conformitate
  2. Analiza economico-financiară
  3. Analiza proiectului investițional
  4. Analiza riscurilor

Aprobarea/
respingerea suportului financiar

Aprobarea deciziei finale de finanțare sau respingere a proiectului investițional se realizează de către Comitetul de finanțare și risc și se fixează în procesul verbal al ședinței. Solicitantul va fi informat prin telefon și e-mail, privind decizia adoptată, precum și despre perioada când va fi semnat contractul de finanțare

Semnarea și implementarea Contractului de finanțare

Contractul de finanțare se semnează de către părți cu semnătură electronică calificată sau cu semnătură olografă – în două exemplare. Contractul de finanțare nerambursabilă intră în vigoare după data semnării acestuia de către ambele Părți. În cazul în care în actele depuse la aplicarea la Program survin careva modificări, Beneficiarul este responsabil de prezentarea actelor respective până la data semnării contractelor de finanțare.

Suportul financiar nerambursabil va fi alocat de ODA conform principiului de rambursare post investiție efectuată în baza setului complet de acte confirmative privind efectuarea investițiilor, și respectării de către beneficiar a prevederilor contractului de finanțare.

Monitorizare,
arhivare și evaluare post-finanțare

Perioada de monitorizare a beneficiarilor de suport financiar durează 24 luni de la data prezentării setului complet de acte privind utilizarea resurselor financiare.